Тонування портрета в режимі накладання Exclusion
Сьогодні ми розповімо про улюблений, мабуть, нами спосіб тонування фотографій. Простий і ефектний.
Почнемо з того, що найкращий ефект, як правило, дає тонування не в один колір, а, як мінімум, у два. Таке роздільне тонування дозволяє виділити головний об’єкт, «відірвати» його від фону, створити колірний контраст. І все це легко досяжно описаним нижче методом.Відразу зазначу, що найкращий ефект ми зможемо отримати у випадках, коли основний об’єкт на знімку помітно відрізняється від навколишнього його тла по тону, тобто по яскравості освітлення. Класичний випадок – добре освітлена модель на темному тлі. На таких фотографіях описуваний метод дозволяє створити між об’єктом і фоном так званий «контраст тепло / холод», в якому багато фотографів і дизайнерів бачать мало не основний ключ до комерційного успіху знімка.Якщо окремі кадри зроблені в різних умовах (то на сонці, то в тіні, і так далі), легке тонування може вас виручити.
На практиці виглядає це так:
А досягається такий ефект дуже просто (для різноманітності візьмемо нове фото):
Крок 1. Створюємо новий чистий шар і вибираємо для нього режим накладання Exclusion.
Крок 2. Вибираємо в панелі Color Picker бажаний колір в діапазоні від синього до фіолетового (про вибір кольору ми докладно розповімо трохи нижче). У даному випадку ми взяли колір зі значеннями 9.0.67 в системі RGB.
Крок 3. За допомогою інструменту Paint Bucket Tool (G) заливаємо вибраним кольором створений шар.
Крок 4. Оцінюємо проміжний результат:
Тепер трохи докладніше про вибір кольору. Як вже було сказано, для нового шару ми використовуємо режим накладання Exclusion. Завдяки цьому режиму все, що на зображенню темніше 50% сірого, забарвлюється в колір, яким ми залили новий шар. А все, що світліше 50% сірого забарвлюється в колір протилежний. Саме це і дозволяє створити на фотографії кольоровий контраст, який так подобається глядачеві.Протилежним для синього кольору є жовтий. Завдяки тому, що ми вибрали синій, всі темні ділянки нашої фотографії тоновані в синій колір, а ось світлі – в жовтий.На початку статті ми не дарма відзначали, що метод чудово підходить для ситуацій, коли добре освітлена модель виділяється на темному тлі. Фон забарвлюється синім холодним відтінком, а модель – теплим жовтим, найкраще підходящим для людської шкіри. Уявіть (або перевірте), що було б, якби замість синього ми вибрали, наприклад, червоний – наша модель придбала б блакитний відтінок.
Якщо ми візьмемо ненасичений колір, ефект від тонування буде мінімальним, і найбільш вираженим результатом всього описуваного процесу стане тільки зниження контрасту. Чим колір темніший, тим менше зниження контрасту, чим світліший – тим більше. Тому ми, як правило, обираємо колір досить насичений і темний.
Зрозумівши сенс дій, виконаних раніше, можемо рухатися далі:
Крок 5. За допомогою інструменту Hue / Saturation (меню Image => Adjustments => Hue / Saturation або клавіші Ctrl + U) коректуємо відтінок, вибраний у кроці 2, рухаючи повзунок «Hue». При цьому ви можете відразу бачити зміни на фотографії (переконайтеся в наявності галочки «Preview»).
Таким чином, вам не обов’язково відразу наосліп вибирати ідеальний відтінок. Можете взяти будь-який темний насичений синій колір і коригувати його за допомогою повзунка «Hue» відразу оцінюючи результат. При частому використанні тонування можна навіть створити action, автоматично додаючи тонуючий шар зі «стандартною синьою» заливкою в режимі Exclusion, щоб відразу переходити до п’ятого кроку.Крок 6. У цьому ж вікні Hue / Saturation ми можемо при необхідності змінити контраст фотографії за допомогою повзунка «Lightness».
Крок 7. Якщо ефект здається вам надмірним, можете поекспериментувати з прозорістю тонуючого шару, змінюючи значення його параметра Opacity. Або ж навпаки продублювати цей шар (поєднання клавіш Ctrl + J), щоб підсилити ефект ще більше.
Крок 8. Можливо, після тонування вам захочеться підвищити контраст фотографії. Найчастіше достатньо освітлити найсвітліші ділянки, наприклад, зсунувши в мінус повзунок «Black» на вкладці «Whites» у коригуючому шарі Selective Color:
Ви також можете скористатися будь-яким іншим зручним вам способом підвищення контрасту. Звичайно ж, останні два кроки є необов’язковими, і виконуються тільки при необхідності.
Підключіть свою уяву і не бійтеся експериментувати.